יום ראשון, 27 בדצמבר 2009

ככה מנגנים על פעמוני רוח, משהו חמוד לראשון בבוקר

גם אינטל יוצאת בקמפיין ויראלי והוא גם די מגניב.
פנו לעצמכם 30 שניות,

יום שלישי, 22 בדצמבר 2009

הפקות ירוקות- מיזם חדש שלי

טוב, אולי שמתם לב שאני כותב די הרבה על בעיות הסביבה. כל אחד צריך להאמין ולהיאבק עבור משהו.
אחד מהנושאים הכי מדוברים (במקומות אחרים בעולם, זאת אומרת) הוא כמות גזי החממה העולה באטמוספירה ובעקבותיה ההתחממות הגלובלית.




הדרך הטובה ביותר להקטנת פליטת גזי חממה היא שינוי בדפוסי צריכת האנרגיה שלנו וזה לא תמיד קל או אפשרי. על מנת לעזור לנו המציאו את מנגנוני האיזון הפחמי carbon offset.
מה זה אומר? פשוט, מחשבים את מקורות וכמויות הזיהום שאנו יוצרים בתחבורה, תאורה וכל השאר ואז מפצים על הזיהום בקניית אשראי פחמני ובעצם מעלימים את טביעת הרגל הפחמנית שלנו.
חברות גדולות רבות בעולם הן carbon neutral כלומר מפצות על כל הפעילות שלהן באמצעות קניית אשראי פחמני. האשראי הפחמני יכול לנבוע מנטיעת עצים, מימון דודי שמש או נורות חסכוניות ועוד פרוייקטים רבים.
הנה לדוגמא קמפיין של רשת skyשהיא נייטרלית פחמנית כבר מ2006


חברות כמו טויוטה ופולקסווגן מאזנות פחמנית את צריכת האנרגיה של המכוניות שלהן עבור הלקוחות שלהן ואפילו חברות אנרגיה מנסות לתרום על ידי איזון פרוייקטים כמו טורניר הPGA בגולף





כאן בישראל הכל עדיין בחיתולים אבל יש כבר התחלות.
אני מימנתי ובניתי מחשבון פחמן ייעודי  להפקות כך שאוכל להציע ללקוחות שלי "הפקות ירוקות".
מה זה אומר? פשוט. אני מחשב את צריכת האנרגייה שעולה הפקת סרט פרסומת (כמה מוניות ,דלק, קונסטרקשן,טיסות, אוכל ועוד) ומחשב כמה טון פחמן עולה לייצר את הפרסומת .
לקוחות המעוניינים בכך יוכלו לאזן את פליטות הפחמן שנגרמו כתוצאה מההפקה בדרך המתאימה להם , ארגונית ושיווקית וכן לקבל אישור ללוגו "מאוזן פחמני"
השירות החדש מוצע ללקוחות ומשרדי פרסום ואני מקווה שבעתיד הקרוב חלק גדול מההפקות שלי (אבל לא רק)יהיו מאוזנות.
אז אם אתם חושבים,כמוני,שזה די חשוב אל תהססו ליצור קשר.


יום חמישי, 17 בדצמבר 2009

פרסום סביבתי לכבוד cop15

טוב, חלקכם אולי יודעים שמתנהלת ועידה בקופנהן. ועידת האקלים בה מנסים למצוא פתרונות להתחממות הגלובלית.
בארצנו הקטנטונת זו לא נחשבת בעייה, במדינות עם פחות בעיות זה הנושא מספר אחד על סדר היום הציבורי בשבוע האחרון.
זהו סרט הפרסום לועידה שהופץ לפני חודשיים




זהו סרטון הפתיחה של הפסטיבל שהוקרן בפני הנציגים




כל הפרסומים הללו מומנו בידי האו"ם במטרה להשפיע על הפוליטיקאים לאמץ את התקנות להפחתת פליטות פחמן ולגרום לשמירת הסביבה להיות כלכלית לעסקים ולמדינות ולא לנטל כלכלי.

הוועידה נראית כרגע במצב נואש. ארגונים סביבתיים לא מורשים להיכנס לדיונים, נשיאת הוועידה התפטרה. נציגי מדינות האיים המאויימות ביותר נטשו את הדיונים לאות מחאה וחזרו בהם.
מחוץ לאולם אלפי מפגינים הדורשים מהמנהיגים להגיע להחלטות כואבות וליצור שיטה כלכלית שתתן ערך ליערות גשם  לביצות ואפיקי נחלים.





הנה סרטון פשוט מהפיליפינים שמסביר מה קורה כשכורתים יערות



והנה איך גוגל earth מראה לנו כריתת יערות באמזונס לאורך השנים האחרונות





ולקינוח ספוט נוסף על מניעת כריתת יערות.
call me a tree hugger
i'll admit

יום שני, 14 בדצמבר 2009

10 הספוטים הגדולים של 2009

האתר ניתן למעיכה בוחר את עשרת הוידאו הכי חדשניים בתחום פרסום הוידאו לאינטרנט לשנת 2009

ברשימה מככבים סרטים מסוגים שונים, החל בתוכן גולשים ובסלבריטאים מפרסמים ,
 דרך מיני סדרות אינרנט ועד להפקות מורכבות.
המאחד את כל הספוטים הוא שכולם יודעים בדיוק מהו המותג שלהם,
מיהו הקהל שלו ומה מניע אותם לפעולה. שזה כבר נשמע כמו פרסום קלאסי.
הספוטים מראים את ההתקדמות והכיוונים החדשים אליהם עובר עולם הפרסום ברשת ואת הוורסטיליות של התחום המתפתח
תהנו     ותודה לפרבר על הלינק...
1



2


3


4


5

6


7


8

9

10


יום ראשון, 6 בדצמבר 2009

קצת ברנדינג לבוקר יום ראשון

נתקלתי בזה במקרה, זה לא כל כך חדש, בן חודשיים.
מיתוג לערוץ סיני שנעשה על ידי
Troublemakers.tv & weareflink.com
במאי: Niko Tziopanos

CCTV Ink from Troublemakers.tv on Vimeo.



חתיכת עבודה מרשימה ביותר.הרבה מהאופי והאנרגיות של סין מובעות בצורה מדהימה.
בכלל שווה להיכנס לאתר של יוצרי הצרות חברת הפקה צרפתית משובחת.

ואם כבר ברנדינג- רומניה היא קצת שונה מסין, באנרגיות , באווירה, במצב הכלכלי ובכל זאת.
גם ערוץ טלוויזיה רומני מוכר ללקוחותיו פנטזיות. כנראה שזה הבריף השנה.
יש כאן אוסף של כמה פרומואים למיתוג ערוץ פרומדיה הרומני
חברת הפקה: דומינו
במאי: רוני קליינר ( כן, כן .זה מגראוויטי)
צלם: מנו קדוש
שווה צפיה



protv romania id fall 2009 - HD from roni kleiner on Vimeo.

יום רביעי, 2 בדצמבר 2009

אנטי פרסום? לקוח ממין חדש?

יש איזו תנועה בזמן אחרון של אנטי פרסום. כבר כתבתי בעבר על פרסומות שמעודדות לצרוך פחות.
הדוגמאות שנתתי אז היו קיצוניות ודי חלשות מבחינה קריאטיבית.
לעומת זאת הפרסומת הזאת היא קלאסית לחלוטין. למעשה כמפיק היא יכולה להיות לתאגיד גדול, אבל היא לא ממש. האנטי פרסום לוקח צעד קדימה ומשתמש בכלים של הפרסום לספר אותו סיפור מוכר  בשלושים שניות.
האם הלוגו בסוף הספוט יצליח להעביר את המסר? או שאולי ייבלע בנוף הפרסומות הדומות לו?

Choose Freedom from Dago Schelin on Vimeo.

לידיעת ההסברה הישראלית. אולי מישהו יתעורר שם?

תנועה בריטית במקור בשם ctrl alt shift הם עוד גוף עצמאי של שמאלנים אירופאיים מהזן הנפיץ, יש להם אתר מעוצב בטירוף והם הכריזו על תחרות סרטים .
במקום הראשון זכה הסרט הזה,שמצולם ומבוים נפלא פשוט עובד.




ההסברה האנטי ישראלית עובדת מצויין. יש לה כלים ואיכויות קולנועיות ברמה גבוהה.
רק אצלנו משווקים את אילת וחושבים שאנשים לא זוכרים מה קורה בישראל.
הגיע הזמן שמישהו ישים קצת כסף על תוכן שיזכיר לעולם את מקומנו וזכותנו על המקום הזה.
בימוי: אלכסנדרה מונרו ושיילה מנון. 

תפוחים, אני מת עליהם

פרבר שלח לי וירוס שישר אני מדביק אותו כאן.אין הרבה מה להגיד.
עוד שלושים שניות מהחיים עברו עם צחוק על השפתיים.
לפעמים זה כל מה שצריך בבוקר

אמריקה, 2009, פרסום ברק אובמה מציג:

המון זמן לא כתבתי כאן, כמעט 10 ימים, תאשימו כל מיני פולנים שליוויתי בארץ בהפקה. אז סליחה מכל מי שרגיל לבדוק כל יום ולא היה חידוש. גם להתפרנס צריך לפעמים...
אז איפוא היינו, אצל ברק אובמה. כן אז הוא כבר נבחר והוא כבר נשיא אבל זה לא מונע ממנו להמשיך בקמפיין ולהמשיך לבקש תרומות. אובמה שוב מראה מה אפשר לעשות בניו מדיה וכמה היא אמצעי מעורב יותר אנושי יותר ונגיש יותר לציבור מקמפיין טלוויזה מסורתי.
הקמפיין שלו הפעם הוא לפני ההצבעה הקריטית על רפורמת הבריאות שלו.
אובמה ביקש מאנשים להכין סרטי פרסומת שמדגישים את הצורך ברפורמת בריאות. סרטון המסכם את הקמפיין ומראה את הזוכה נמצא במרחק 30 פיקסלים למטה. אולי בסקרים הוא לא משהו אבל הברק הזה משתמש בפרסום חברתי בצורה מדהימה.