יום חמישי, 16 בספטמבר 2010

אינטראקטיביות ופרסונליזציה בפרסום ושיווק

מפרסמים רוצים לקבל roi גדול ככל שניתן לפרסומים שלהם.
בעולם הישן קראנו לזה "הזכורות והאהובות" . איזה סרט פרסום היכה גלים, יצר מטבע לשון חדשה ובקיצור, הרים את המותג.
אני זוכר שטל רביב בא עם הרעיון של "נפלה עליך עז" , כשקיבלנו את התסריט אף אחד לא הבין מה הוא רוצה והוא טען בעקשנות שזו תהיה מטבע לשון חדשה.
מה לעשות, הוא גם היה חכם וגם היה לו מיליון דולר לגבות את עצמו במדיה והעז במקום ליפול הרימה את yellow לגבהים חדשים.
זה היה פעם.
היום עם הביזור והפיזור של הצופים והאמצעים הטכנולוגיים (vod) המשימה קצת קשה יותר. ואני לא בטוח שהיא בכלל רלוונטית
הצרכן היום הרבה יותר מודע לפרסומות ואם עד לפני כמה שנים היו בישראל תוכניות ברודקאסט שהראו פרסומות מהעולם הרי שהיום הצרכן המוקף בפרסום נהיה די אדיש למניפולציות הפרסומיות.
כאן נכנס הערך המוסף של האונליין. היכולת ליצר אינטראקציה ופרסונליזציה של המאמצים השיווקיים.
קחו לדוגמא את הכספומט. הכספומט הוא הקשר הישיר של רובנו לבנק. כבר היום אפשר להפקיד צ'קים,לקבל הלוואה, להעביר כספים בין חשבונות ועוד שירותים שלא מזמן ניתנו על ידי הפקיד והצריכו עמידה בתור.
מבחינה טכנולוגית אפשר כבר כיום לחבר בין מערכת הכספומט לcrm של הבנק. המשמעות האמיתית של חיבור זה הוא האנשה של השירותים הדיגיטליים וחווית לקוח טובה יותר עבורנו.
נניח שאני מגיע לכספומט, כשאני מכניס את הכרטיס ומקיש את הקוד הכספומט יזהה אותי וייחס אלי אישית.
"שלום ערן" הוא יכתוב, ויציע לי לבצע את הפעולות הקבועות שלי, למשל משיכת 500 ש"ח כמו בפעם הקודמת, או הפקדת צ'ק כמו שאני עושה כל ראשון בחודש. במקביל הוא יוכל לברך אותי ליום הולדתי ולהציע לי הצעת קנייה שמתאימה לפרופיל הקניות שלי.
במקום לקבל את החוברת של חברת האשראי המכילה עשרות מוצרים שלא מעניינים אותי הכספומט יציע לי שעון ויזכיר לי שהשבוע חל יום הנישואים שלי ואולי כדאי שאזמין דרכו משלוח פרחים לכתובת שלי המופיעה במחשבי הבנק.
שירות כזה המאניש את הטכנולוגיה יכול לשמש הן כזרז מכירות והן כאמצעי חיברות ויש לו גם ערך מוסף אמיתי ללקוח.
אז תמר, את מרימה את הכפפה?
מצורף הבריף על בניית הכספומט החדשני של בנק bbva הספרדי


The Future of Self-Service Banking from IDEO on Vimeo.